widok na salę konferencyjną z tułu sali. Uczestnicy oraz prelegent na scenie, w tle prezentacja multimedialna

Konferencja podsumowująca projekt “Profilaktyka na miarę”

Szanowni Państwo,

25 listopada 2024 roku w Lubelskim Centrum Konferencyjnym odbyła się ogólnopolska konferencja “Działania wychowawcze i profilaktyczne w środowisku szkolnym – diagnoza, program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki, ewaluacja”, stanowiąca podsumowanie badań pilotażowych i ewaluacyjnych Platformy do diagnozy . Wydarzenie, realizowane w formule hybrydowej, zgromadziło szerokie grono ekspertów z dziedziny psychologii, pedagogiki i edukacji, a także nauczycieli, dyrektorów szkół, rodziców i przedstawicieli samorządów.

W ramach konferencji zaproszeni specjaliści omówili kluczowe wyniki badań oraz przedstawili najlepsze praktyki w zakresie profilaktyki i wychowania. Program wydarzenia obejmował trzy główne bloki tematyczne: diagnoza czynników chroniących i ryzyka, identyfikacja problemów w środowisku szkolnym oraz wykorzystanie platformy diagnostycznej MEN w budowie programów wychowawczo-profilaktycznych.

Konferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem, co potwierdziła liczna obecność uczestników, zarówno stacjonarnie, jak i online. Patronat medialny objęła Telewizja Polska – Oddział w Lublinie, a profesjonalny streaming wydarzenia pozwolił na dotarcie do jeszcze szerszej publiczności za pośrednictwem Facebooka i YouTube. 

Konferencja była zwieńczeniem projektu “Profilaktyka na miarę”, którego celem było wsparcie szkół i placówek oświatowych w zakresie diagnozy, wychowania i psychoprofilaktyki. Dzięki zaangażowaniu Przedstawicieli wielu szkół i placówek w Polsce oraz specjalistów udało się stworzyć kompleksowe narzędzie diagnostyczne, które będzie stanowić wartościowe wsparcie dla placówek edukacyjnych w Polsce.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tego pilotażu: pedagogom, psychologom, dyrektorom, badaczom, ekspertom  oraz przedstawicielom instytucji wspierających. Szczególne podziękowania kierujemy do szkół i placówek uczestniczących w projekcie, które aktywnie zaangażowały się w proces diagnozy i ewaluacji, przyczyniając się do udoskonalenia narzędzi dostępnych na Platformie do diagnozy.

Mamy nadzieję, że wyniki badań będą pomocne w codziennej pracy pedagogicznej i przyczyniać się będą do poprawy funkcjonowania środowiska szkolnego.
Dziękujemy za wspólną pracę i mamy nadzieję na kolejne, owocne inicjatywy w przyszłości.

Podobne wpisy